آموزش گیم میکرآموزش هاتازه های اسکار گیم

آموزش پیاده سازی قابلیت زوم در گیم میکر استودیو

معرفی

در این آموزش می خواهم طریقه زوم ویو در گیم میکر استودیو را آموزش دهم، از این روش می توان برای ایجاد فضای بزرگ تری در بازی استفاده کرد و به کاربر اجازه نزدیک یا دور کردن اجسام را داد ، همچنین می توان به عنوان اکشن های دوربین از این روش استفاده کرد و بازی را زنده نشان داد، این روش بسیار ساده است و به راحتی پیاده سازی می شود.

آموزش

ابتدا یک آبجکت به نام obj_zoom می سازیم و در ایونت کریت کد زیر را قرار می دهیم:

سپس در ایونت step همین آبجکت کد زیر را قرار می دهیم:

به جای اندازه های ۱۰۲۴ و ۷۶۸ اندازه های روم خود را قرار دهید.

نکته: توجه کنید که اگر می خواهید از این کد برای دو روم با اندازه های مختلف استفاده کنید باید یک آبجکت مجزا با اندازه های روم دیگرتان ایجاد کنید.

حالا در ایونت Draw GUI کد زیر را قرار می دهیم:

حالا باید در همین آبجکت با ایونت دلخواه کد تغییر اندازه ویو را بدهیم به عنوان مثال من در این آموزش از کلید های Up و Down کیبورد استفاده می کنم:

در ایونت <Up> کد زیر را برای نزدیک شدن ویو قرار می دهم:

و در ایونت <Down> هم کد دور شدن ویو:

حالا بدون دادن اسپرایت به آبجکت obj_zoom آن را به روم خود اضافه می کنیم. سپس برای روم یک بکگراند می گذاریم.

وارد تنظیمات روم مورد نظر می شویم و از سربرگ View تیک تمام گزینه ها را فعال می کنیم و اندازه های View in room و Por on Screen را برابر با اندازه های روم خود قرار می دهیم.

نتیجه

حالا بازی را اجرا می کنیم و می بینیم که با نگه داشتن کلید Up کیبورد، دوربین نزدیک و با نگه داشتن کلید Down کیبورد، دوربین دور می شود.


مشــــخصــات

فرمت:   zip


حجم:   ۲.۹ مگابایت


منبع:   اسکار گیم | منبع سورس از کلاس بازی سازی


رمز در صورت نیاز:    www.shmgame.ir

در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل می توانید از قسمت نظرات مطرح کنید.


 

shamidm
سید حمید محمدی | مدیرکل وبسایت اسکار گیم | بازی ساز | برنامه نویس | گرافیست | مسلط به فتوشاپ زبان برنامه نویسی GML

نرم افزار تبدیل اکشن به کد گیم میکر

مقاله قبلی

آموزش تعریف متغیر و ذخیره آن در گیم میکر

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *